به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در جمع مدیران مقطع ابتدایی استان قزوین گفت: «توسعه کمی و کیفی آموزش در تمام نقاط کشور با رویکرد عدالت آموزشی بر اساس اصل 30 قانون اساسی مبنی بر آموزش و پرورش رایگان از اهداف وزارت آموزش و پرورش است.»
او هدف از آموزش را پرورش فضایل اخلاقی و معنوی و یادگیری مهارتهای انسانی و زندگی با رویکرد دینی دانست و بیان کرد: «شناسایی و پرورش استعدادها، کمک به پرورش عادت به نظم و قانون، ایجاد تفکر، پرسشگری، تحقیق و پژوهش و کنجکاوی، بلند پروازی و آرمان خواهی باید سرلوحه ایجاد مدارس کارآمد و اثربخش قرار گیرد.»
او پیشداوری در بین مدیران سطوح مختلف، فقر مادی، انتخاب موضوع پژوهشی و بهره نگرفتن از نتایج پژوهش را از جمله موانع جدی در جهت توسعه و پیشرفت کشور دانست.
باقرزاده داشتن چشمانداز مطلوب از آینده، بررسی موانع موجود، تغییر نگاه مدیریتی در شناخت فرصتها و تهدیدها و بررسی توانمندیهای موجود را گامهای اصلی در جهت همسو شدن با سند چشمانداز 20 ساله مطرح کرد.
علیرضا رحیمی ـ مدیرکل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی ـ نیز در این جلسه گفت: «انتخاب و گزینش نیرو در بخش پیشدبستانی باید با حساسیت و دقت صورت گیرد.»
او اولویت داشتن درس قرآن در پیش دبستانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: «امسال سعی شده که با تلفیق طرحهای مشابه از موازی کاری در دوره پیش دبستانی جلوگیری شود، تا مدیران درگیر کارهای اجرایی در دروس قرانی نشوند و بتوانند به کیفیت آموزش بر اساس آموزههای قرآنی بپردازند.»